Tak for de gode råd angående den hørholmske kulturportal!
Jeg kan fortælle, at der formentlig bliver ansat en webredaktør på deltid i begyndelsen i en periode på 6 måneder. Min opgave er nu at lave et udkast til webredaktørens arbejdsopgaver. Jeg vil naturligvis gerne høre jeres forslag til hvilke arbejdsopgaver, I mener, at en webredaktør i sådant et projekt skal lave!
Idéen er, at vi køber LOFO 2 cms’et (licens), så personen skal naturligvis have kontakten til LOFO 2 samt opbygge og designe sitet udfra institutionernes og kommunens ønsker. Personen skal også kunne redigere tekster, så de er tilpasset internettet som medie samt søgemaskinevenlige. En anden arbejdsopgave kunne være at udføre løbende brugertest og måske inddrage kommende lokale brugere!
Men hvilke arbejdsopgaver, mener I, er vigtige?
Først og fremmest stort tillykke med at der bliver ansat et godt menneske til siten! 6 måneder er jo ikke vildt meget, men det er jo da alletiders for kulturen i Hørsholm!
Blandt arbejdsopgaverne kunne jo også være markedsføring af siten, når den er klar. Dvs. sørge for, at den dels bliver markedsført på traditionel vis, men også linket sammen med gode og meningsfyldte steder i Nordsjælland. (Nogle lever jo i den vildfarelse, at bare man lægger noget på nettet, så myldrer folk derhen af sig selv…så måske kunne man lige få dette aspekt med også?)
“Markedsføring” ved brug af sociale medier kunne også være interessant? Man burde kunne bruge både fx flickr og YouTube i dén sammenhæng.
…og så kan vedkommende nok heller ikke nå meget mere i løbet af 1/2 år 😉