Communicating the museum

>Med et sidste ord fra Charlotte om at vi skulle! huske at skrive på formidlingsnet er Jesper Møller og jeg taget på konference. Her er museer fra hele verden, ca. 120, men som altid flest fra uk og så Spanien i år, da vi er i Malaga. I dag har vi bl.a diskuteret relationen(er) mellem marketing og sociale medier. Kan man tale om marketing på en social og brugergenereret platform eller giver d ikke mening? Det er ikke skabt til marketing, skal d så bruges til det? Er det væsentligste for os ved at være til stede på de sociale
platforme at få folk ind gennem svingdøren eller skal vi retænke fokuset på besøgstallet?
Under alle omstændigheder var der stor enighed om at museer generelt bør “do less but do better” i forhold til sociale medier. Lyt til hvad folk siger om jer og vær parate til at reagere på det.
Brooklyn museum skal holde er indlæg i morgen som jeg glæder mig meget til. De har skabt rum på deres hjemmeside til twitterfeeds så man kan se alt hvad der bliver skrevet på twitter om museet. D r da for sejt. Og d giver jo virkelighed mulighed for at lytte til brugerne og følge med. En anden interessant ting jeg hørte var, at i 2011 vil 70% af alt indhold på nettet være brugergenereret! Interessant!

Skriv et svar