Hvad sker der, når børn og unge ikke er passive modtagere, men aktivt bruger kunst og kultur på museerne? En ny dansk-norsk pædagogisk fagbog undersøger, hvordan dialogbaseret undervisning på danske museer er med til at understøtte elevers aktive læringsprocesser.
Bogen er skrevet af Nana Bernhardt mag.art. i kunsthistorie og undervisnings- og udviklingsansvarlig i Skoletjenesten på Statens Museum for Kunst, Line Esbjørn, lærer og undervisnings- og udviklingsansvarlig i Skoletjenesten på Thorvaldsens Museum og Olga Dysthe, professor i pædagogik ved Universitetet i Bergen og bl.a. forfatter til bogen Det flerstemmige klasserum.
Læs mere her: http://www.thorvaldsensmuseum.dk/nyheder
Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum
Forfattere: Olga Dysthe, Nana Bernhardt og Line Esbjørn.
256 sider med farveillustrationer.
Pris: 198 kr.
Køb bogen på Skoletjenestens hjemmeside: http://vetus.skoletjenesten.dk/sider/Boeger/kunst.html
For yderligere information, kontakt:
Thorvaldsens Museum
Line Esbjørn
Tlf. 3332 1532
E-mail: line.esbjoern@thorvaldsensmuseum.dk
Statens Museum for Kunst
Nana Bernhardt
Tlf. 3374 8562
E-mail: nana.bernhardt@smk.dk