Sociale turistmedier

Nu skal jeg lige kloge mig lidt på turisme ;-))

Nej – sagen er, at jeg har set et indlæg på e-jour som jeg synes er meget spændende både for os i den digitale bås og for dem der arbejder med turistmarkedsføring.

En forsker har nemlig kigget på de sociale turistmedier, og dels fundet ud af at denne type medier er eksploderet, men han har også kigget på brugen. Fx vurderes troværdigheden af de sociale steder højere end kommercielle, hvor bl.a. museer jo traditionelt annoncerer. Og interessant nok er grunden bl.a. den redigering, udvælgelse etc. som formidlere/journalister anser for kvaliteten i deres arbejde.

Sagen beskrives i en bog som udkommer til efteråret, men man kan allerede nu læse lidt om det her. http://www.djh.dk/ejour/75/75RejseForskning.html. Måske kunne dette emne være oplæg til et fællesmøde for det digitale netværk og markedsføringsnetværket? 

Skriv et svar