Synlighed 2.0 – om industrikultur?

Hej alle

Er der nogen der har tips og tricks til Industrikultur-sekretariatet mht hvordan de kan fange noget mere trafik. De har opbygget en trofast skare i løbet af første halvår, men er ikke helt tilfredse med trafikken. Kan man få fat i nogen foreningssites eller tjenester, der fanger folk med interesse for teknologi, design, industri, historie osv.?

One comment to “Synlighed 2.0 – om industrikultur?”
  1. Hrm… nu har jeg jo en vis forbindelse til en website, (historie-online hvis nogen skulle være i tvivl) hvor vi har stemt os frem til at industrikultur IKKE var kedeligt alligevel, så jeg føler en vis forpligtelse 😉

    1) Først og fremmest kommer jeg til at tænke på, om det kunne være en idé at overveje noget samarbejde med turistmedierne? Der er jo også danske turister, som kommer til hovedstaden og som måske kunne have interesse i nogen af tingene?
    Prøv at kontakte woco og hør evt. hvad det ville koste at annoncere i turistinformationen eller snak med Copenhagen This Week?. (På de fleste “turiststeder” er der jo idag også PC´ere, så folk kan orientere sig med brug af nettet)

    2) Er der “turisthistorier” i industrikulturen som sådan? Er det at vi opdeler vores liv i arbejde og fritid (hvor vi bl.a. kan være turister)ikke er godt eksempel på, hvordan industrikulturen har påvirket os? Har vi ikoner, som er et resultat af industrien (..ville Den Lille Havfrue have været et ikon uden industrikultur – fx mht. støbeteknikken? ..udbredelsen af HCA´s eventyr?)

    3) Hvad med Addwords på Google?

    4) Nu skal man jo ikke blogge bare for at blogge, men kunne man forestille sig, at der var emner, som var egnede til denne mere personlige formidlingsform?

    5) Hvad med en rask lille sommerkonkurrence? Kunne man fx lave et videogalleri, hvor man opfordrer folk til at tage mobilvideoer med “Sommer og industrikultur” som tema, lægge dem på YouTube og så sende linket til IK07? De flotteste bliver vist på siden og får en præmie..??

Skriv et svar