Videndeling via Meaning Making Experience

Meaning Making Experience faciliterer videndeling om digital formidling mellem museer. Det gør vi blandt andet ved at tilbyde en åben hotline, hvor museer kan ringe og eksempelvis få sparring om digitale formidlingsløsninger, kontakter til andre museer eller referencer til leverandører og tværfaglige kompetencer.
Vi besøger også museer for at finde ud af, hvad jeres behov for digital museumsformidling er og, om der er basis for et samarbejde.

Som et led i videndelingen om digitale formidlingsprojekter er vi i gang med at opbygge en proces, der består af interviews i et projekts opstartsfase, slutfase og efter projektet har været i drift. De tre interviews skal medvirke til at identificere projektets overordnede præmisser og undersøge, om de ændrer sig undervejs. Sidst men ikke mindst om projektet opnår den ønskede formidlingseffekt over for brugerne, og hvilke erfaringer og viden der kan genanvendes hos andres museer.

Vi har netop afprøvet videndelingsprocessen på Fregatten Jylland i Ebeltoft og Skovgaard Museet i Viborg, som har været så venlige at stille projekter, medarbejdere og leverandører til rådighed for os. Stor tak til jer for jeres åbenhed. Det har været guld værd. De første interviews er gennemført, og der vil snart dukke omtaler af projekterne op på mmex.dk.

Videndeling via Meaning Making Experience er gratis og kan eksempelvis skrives ind i ansøgninger til fonde og puljer. Det kræver blot, at der er tale om et digitalt formidlingsprojekt på et museum og Meaning Making Experience er orienteret om projektet. Så har du et digitalt museumsprojekt, og vil du gerne dele dine erfaringer med andre museer, så kontakt os.

Skriv et svar